Reading Time: 3 minute

 Alegerea vasului de croazieră potrivit

Începusem din ce în ce mai tare să cochetam cu ideea de a pleca într-o croaziera.

Eu încă aveam reticențe deoarece costurile erau foarte mari și aveam alte planuri cu banii aia. Jumătatea mea era inebunit de ideea unei vacante într-o croaziera. Începusem să căutam pe la diverse agenții, cât mai multe informații. 

Vasul de croazieră MSC Splendia

Voiam să fim siguri că facem alegerea cea mai bună

La început ne-am orientat spre itinerariu, destinații noi pe care încă nu le văzusem. Găsisem o croaziera ceva mai ieftină. Apoi ne-am dat seama că ieftin de cele mai multe ori înseamnă prost.

Am început să căutam informații și despre vasul de croaziera. Era o companie spaniolă cu vapoare din 1980. Oamenii spuneau că erau urme de rugină peste tot.Ne-am schimbat opțiunea, am căutat alta companie de croaziere.

De data asta armatorul era italian, începuse să inaugureze vase aproape an de an. Găsisem un vas frumos ce se lansase la apa cu un an în urma, era aproape nou nouț! Avea 18 punți și o capacitate de vreo 4500 de pers. ( pasageri + echipaj). Mai mare decât populația unui sat de munte!

Daca nu iți place aglomerația poți opta pentru o croaziera exclusivistă cu o capacitate de aprox. 700 de pasageri, cu servicii personalizate.

Alegerea cabinei de croazieră

Marea majoritate a vaselor au cabine interioare, cabine cu hublou și cabine cu balcon. 

Vasele din prima generație, dacă le pot spune așa, au fost concepute cu multe cabine interioare și exterioare (cu hublou). Doar pe una sau două punți erau cabinele cu balcon și acestea intrau la categoria suite. Pe vasele noi predomină cabinele cu balcon.

Am fost într-o croazieră în Marea Roșie și am stat într-o cabină ocean view ( cu hublou). Hubloul nu se deschide! Cabina a fost puțin mai spațioasă decât o cabina interioară și a contat faptul că am avut lumina naturală. 

Prietenele mele au avut o cabina interioară și mi-au spus că după ce stingeau lumina, se făcea întuneric beznă.

În cele mai multe croaziere am avut cabina cu balcon. Mi se pare alegerea cea mai bună. Nimic nu este mai frumos decât să savurezi cafeaua dimineața, să privești răsăritul de soare și să-ți adie vântul în par, de la balconul cabinei tale.

Anumite companii de croaziere au cabine guaranteed. Sunt cabine ce se nominalizează abia cu câteva zile înainte de plecare. Compania garantează categoria rezervată, dar în funcție de disponibilitate poți avea norocul să primești un upgrade gratuit de la cabină interioară la cabină cu balcon, lucru ce mi s-a întâmplat mie și prietenilor mei de câteva ori.

Munntele Etna

Excursiile opționale

În fiecare port aveam un interval de timp la dispoziție, să coboram de pe vas și să valorificam cele câteva ore, într-un timp de calitate.

În orașele în care aveam un timp foarte limitat sau obiectivele turistice erau la o distanță mai mare față de port, am preferat să cumpăr odată cu croaziera și excursiile opționale.

Avantajul este ca totul se desfășoară ca la carte, organizarea este foarte buna!De regulă, în sala de teatru se dă întâlnirea pentru pornirea în excursie. Și chiar cu o zi înainte de sosirea în orașul respectiv, se face o prezentare cu filmulețe și fotografii cu ce poți vizita.
Când aveam 8h sau 10h într-o destinație preferam să coboram pe cont propriu. În multe porturi sunt taximetriști cu harta în mana și iți propun tururi de oraș de câteva ore sau chiar de o zi întreagă. Tot lângă porturi mai găsești renumitele autobuze Hop on – Hop off. 
Recunosc că cele mai interesante sunt cele cu ghid!

Excursie la muntele Etna

În Messina ne-am decis pe ultima suta de metri să mergem la vulcanul Etna. Deoarece distanta era destul de mare ne-am înscris la excursia organizata de pe vapor.

Erau mai multe autocare cu ghizi vorbitori de limba engleză, franceză, italiană, spaniolă și germană. Am nimerit la un ghid vorbitor de limba germană, deoarece doar acolo am mai găsit locuri disponibile.

Pe traseul lung de peste 100km, doamna ghid ne-a incantat cu limba germana, limba pe care n-o cunoșteamniciunul din grupul nostru.

A vorbit non-stop! Cred că ne-a povestit toată istoria Italiei.

La sfârșit am aplaudat-o și noi, chiar daca n-am inteles o boabă. Noroc ca atracția a fost vulcanul, însă ne-ar fi prins bine și niste detalii prețioase. A fost învățare de minte să nu mai cumpăram excursiile pe ultima sută de metri!

Vase de croazieră în port

Serviciile de telefonie și internet.

Pe orice vas de croazieră aceste servicii sunt disponibile și se pot achizitona pachete special făcute, pentru accesul la anumite rețele de socializare sau pachete premium cu acces nelimitat. 

Convorbirile telefonice sunt conectate la satelitul ce deservește vasulde croaziera și costurile sunt mai maridecât daca ați suna din port, înainte că vasul să plece în largul marii.După ce am înroșit telefonul cu convorbiri internaționale, am fost sunata de operatorul de la compania de telefonie mobila, să mă atenționeze că am depășit o anumită limita și că voi primi o factura pe măsură.

În multe porturi precum Dubai, Abu Dhabi sunt afișate parolele WiFi pentru conexiune gratuită la internet.

Băuturile alcoolice

Majoritatea companiilor de croazieră au inclus în tariful cazării serviciul de masă pensiune completă cu gustări intre mese și băuturile la dozator: (apa, ceai, cafea și sucuri).

Anumite companii au all inclusive sau cabinele premium precum apartamentele deluxe conțin și pachetele de băuturi.

Pentru cei care doresc să rezerve și pachete de băuturi o pot face înainte de plecarea în călătorie sau chiar direct pe vapor.

Este recomandabil de rezervat înainte, deoarece pe vapor se aplica o taxa service charge de plus 15%. 

Exista o diversitate cu pachete alcoolice cât și nealcooloce.

Este important de știut că acestea se pot rezerva doar daca se iau pentru toți ocupanții camerei și pentru întreagă perioada de sejur.

Depozitul și taxa service charge

Compania de croaziera solicită la momentul îmbarcării o garanție. Noi ne-am înregistrat la biroul de check-in din portul de îmbarcare, datele de pe cardul de credit și am garantat o suma minima de 250 euro, pentru eventualele cheltuieli pe care urma să le facem pe vapor, dar și pentru achitarea taxei service charge. Daca cheltuielile depasesc 250 euro, compania de croaziera iti blocheaza treptat anumite sume pentru a acoperi cheltuielile facute. Sau daca garantia o depui cash, te vor invita la receptie sa mai depui niste bani.

Taxa service charge este o taxa obligatorie, un fel de basis oficial obligatoriu, regăsită și în cataloagele companiilor de croaziere. 

Aceasta diferă de la companie la companie (in medie aprox 10 euro/pers/noapte).

Mi s-a părut puțin ciudat că te obliga să dai bacșiș, apoi am înțeles că angajații chiar merita acești bani, deoarece îi vedeam cum lustruiau balustradele, măsuțele, cum scoteau apa din piscina și frecau perețiipiscinei în fiecare seara, cum aveau grija să strângă patul dimineața iar seara să-l pregătească pentru dormit. Cum ospătarii erau foarte rapizi si zambitori, cu cata grija se purtau și cata disponibilitate și ambilitate ne acorda de fiecare data.

Autor: Mariana Mardare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here