Reading Time: 2 minute

Comisia Europeană va cere ţărilor Uniunii Europene să furnizeze în timpul pandemiei de coronavirus garanţii de stat pentru voucherele de călătorie, dacă preferă ca cetăţenii să accepte voucherele în locul restituirii banilor, arată Reuters, citată de Agerpres.

Executivul comunitar urmează să prezinte statelor membre recomandări şi directive privind ridicarea graduală a restricţiilor la graniţele interne, reluarea călătoriilor şi redresarea sectorului turismului.

România și alte state ale Uniunii Europene au cerut recent Comisiei Europene să suspende regulile care obligă companiile aeriene să returneze în totalitate pasagerilor banii pe biletele zborurilor anulate, pornind de la ideea că transportatorilor aerieni ar trebui să li se permită să ofere în schimb vouchere pentru zboruri ulterioare. Şi firmele din industria ospitalităţii ar trebui să poată oferi vouchere pentru călătoriile anulate.

‘Pentru a acorda stimulente pasagerilor şi călătorilor în vederea acceptării voucherelor în locul rambursării banilor, voucherele ar trebui protejate împotriva falimentului emitentului şi să poată fi returnate până la finalul perioadei de valabilitate dacă nu sunt utilizate. Protecţia împotriva falimentului trebuie să fie asigurată la nivel naţional şi aceste vouchere trebuie să fie accesibile tuturor pasagerilor şi călătorilor’, se arată în documentul Comisiei Europene.

Se pune problema flexibilității voucherelor care ar trebui să poată fi transferate spre alte servicii disponibile.

Pasagerii ale căror zboruri au fost anulate au dreptul să îşi recupereze banii pe bilet însă comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat vineri că va prezenta un set de recomandări pentru a face voucherele mai atractive.

‘Pentru vouchere, noi o să prezentăm săptămâna viitoare în Comisie, eu împreună cu colegul meu Didier Reynders pentru protecţia consumatorilor, un set de recomandări pentru a face voucherele mai atractive, în sensul în care să fie garantate. Cei care acceptă să primească un voucher să fie siguri că voucherul acela va avea valoare în timp, că vă reflecta acelaşi serviciu cu cel pe care l-au achiziţionat iniţial’ a afirmat Adina Vălean.

Totodată, aceasta a ținut să precizeze că legislaţia europeană apără interesele pasagerilor ale căror călătorii au fost anulate, oferindu-le dreptul de a-şi primi bani înapoi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here