Reading Time: 2 minute

O călătorie aflată la peste 15.000 km distanță și la 8-10 ore diferență de fus orar va necesita cel puțin trei zile pentru a-ți reveni în urma zborului de 24 de ore și a efectelor sale. Dar există și câteva trucuri pe care le poți lua în calcul.

Potrivește-ți mereu ceasul după ora de la destinație

Dacă iți potrivești din timp ceasul după ora de la destinație, acest lucru va ajuta ca organismul tău să se adapteze la noul program. Evită impresiile de genul “la mine e 1 dimineața, ar trebui să dorm”. Este un gând inutil și chiar dacă nu ești obosit, te vei simți astfel deoarece mintea va avea un control perfect asupra trupului.

Dormi sau nu dormi în avion?

Zboară noaptea dacă mergi de la est la vest și dormi cât de mult poți. Nu va fi o odihnă adevărată, dar e mai bine decât deloc și ar trebui să fie de ajuns pentru ziua următoare. Este numai o problemă de timp până când iți vei reveni, după ce ajungi dimineața la destinație.

Când mergi invers, de la vest la est, încearcă să găsești un zbor dimineața devreme, pentru a ajunge în timpul zilei la destinație. Culca-te devreme cu o seară înainte și nu dormi în timpul zborului. Imediat ce aterizezi, continuă-ți activitatea și așteaptă noaptea pentru a dormi. Vei resimți astfel mai puțin efectele zborului.

Nu dormi imediat ce ajungi la destinație

Indiferent de situație, nu te culca atunci când ajungi la destinație. Este cea mai importantă regulă. Așteaptă să se facă măcar 10/11 seara și apoi te poți băga în pat. Poți bea un ceai verde/negru, cafea sau energizant. Te poți întâlni cu prietenii sau poți cunoaște oameni noi. Evita să te uiți la filme căci vei adormi sigur. Distrează-te și bea ceva. Evită orice activitate fizica care te-ar putea obosi. Doar așa vei putea să rămâi treaz până la ora reala, după noul fus orar.

Apoi nu-ți rămâne decât să te bucuri de vacanță, de peisaje, de oameni, suveniruri, povești frumoase și amintiri memorabile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here