Reading Time: 2 minute

Zborul ar putea fi mai sigur decât v-ați aștepta

Deși companiile aeriene sunt acum aproape de a reveni la capacitatea completă pre-pandemică, există încă zboruri care traversează țara și chiar se îndreaptă spre străinătate. Dar mulți potențiali pasageri sunt încă prudenți în ceea ce privește petrecerea unor perioade prelungite într-un spațiu atât de mic precum o cabină de avion, temându-se că s-ar putea îmbolnăvi. După cum se dovedește, ar putea exista puține motive de îngrijorare – cel puțin conform companiilor aeriene.

„La United, dar și la concurenții noștri mari, însoțitorii noștri au rate de infecție COVID mai mici decât populația generală, ceea ce vorbește de la sine despre siguranța la bordul avioanelor”, a declarat CEO-ul United, Scott Kirby, la un forum Politico. Directorul executiv al Delta, Ed Bastian, și președintele American Airlines, Robert Isom, au făcut afirmații similare.

„Dacă experiența zborului nu ar fi sigură, v-ați aștepta ca oamenii noștri să se îmbolnăvească. Oamenii noștri sunt semnificativ mai puțin infectați decât populația generală”, a spus Bastian la forumul SAP Concur săptămâna trecută.

În timp ce aceste afirmații par să fie de bun augur pentru industria aeronautică în general, nu au existat studii cu privire la ratele de contactare COVID-19 în rândul lucrătorilor din transportul aerian.

Acestea fiind spuse, sindicatul Asociației însoțitorilor de zbor (AFA-CWA) a dat publicității date care indică faptul că 1.000 de însoțitori de zbor au prezentat rezultate pozitive pentru virus în SUA, dintr-un total de 122.000. Aceasta este o rată de pozitivitate de 0,8%. Trebuie menționat, totuși, că nu este probabil ca toți cei 122.000 de însoțitori de zbor să fi fost în aer în ultima vreme, având în vedere reducerea zborurilor plus concedierile.

„Cred că toate acestea sunt dovezi că politicile și practicile care au fost puse în aplicare au contribuit la scăderea cu adevărat a riscului de răspândire a coronavirusului și, într-o mulțime de moduri, îl controlează cu adevărat în călătoriile aeriene, mai bine decât în aproape orice alt loc din comunitățile noastre”, a declarat președintele AFA-CWA Sara Nelson la forumul Politico.

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) susține afirmația lui Nelson. „Datele ne demonstrează că riscul transmiterii la bord a virusului este redus în comparație cu alte medii interioare publice, cum ar fi trenurile, autobuzele, restaurantele și locurile de muncă”, a declarat IATA într-un comunicat. „Există exemple publicate care indică un risc mult mai mare în aceste medii. Avioanele beneficiază de rate de schimb de aer foarte mari și de filtre HEPA, care filtrează mai mult de 99,99 la sută din toate particulele, inclusiv viruși.”

Astfel, între sistemele de filtrare a aerului, politicile stricte de curățare și obligativitatea ca toți cei de la bordul unei aeronave să poarte o mască, se pare că probabilitatea de a contracta COVID-19 într-un avion este redusă. Dar nu este zero.

Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) au publicat două rapoarte care indică faptul că COVID-19 s-a răspândit pe zboruri, unul de la Boston la Hong Kong și unul de la Londra la Hanoi, Vietnam. Cu toate acestea, aceste zboruri au avut loc în martie – cu mult înainte ca utilizarea măștii să devină o cerință pentru pasageri și echipaj.

Așadar, deși există șansa să puteți contracta COVID-19 într-un zbor, pasagerii care respectă protocolul – inclusiv purtarea unei măști și evitarea atingerii feței – nu par să prezinte un risc semnificativ crescut de îmbolnăvire. Dar asta nu înseamnă în niciun caz că ar trebui să ne lăsăm garda jos. Dacă decideți să zburați în curând, asigurați-vă că urmați toate instrucțiunile de siguranță atât în aer, cât și la sol, pentru a preveni în continuare răspândirea virusului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here