Reading Time: 3 minute

Luxemburg se mândrește cu faptul că începând cu 1 martie, devine prima țară din lume care oferă transport public gratuit la nivel național. Această măsură are în vedere transportul cu trenul, autobuzul, tramvaiul. Transportul public gratuit pe toate mijloacele se încheie la granițele statului, cu mențiunea faptului că o sa existe reduceri la bilete, în momentul trecerii într-o altă țară vecină, această decizie venind tot în sprijinul și avantajul călătorilor.


Prin luarea acestei decizii Guvernul dorește fluidizarea nivelului traficului infernal, pentru care este recunoscut acest stat european.


În lume au mai existat astfel de măsuri luate de anumite orașe, însa Luxemburgul este primul stat din lume care adoptă această decizie și vizează o țară întreagă, potrivit Ministerului Mobilității.


Începând de duminică, transportul în comun va fi gratuit și va însemna „o măsură socială importantă”, care vizează 40% din gospodăriile care se află în Luxemburg, și care utilizează transportul în comun, aceasta însemnând o economie de aproximativ 100 de euro pe an pentru fiecare gospodărie.


Această măsură se înscrie, de asemenea, în planul de mobilitate destinat reducerii ambuteiajelor, în condițiile în care automobilul este rege în Marele Ducat de Luxemburg. Acesta fiind cel mai utilizat mijloc de transport, cu o rată de 47% pentru deplasările în scop profesional și 71% pentru deplasările în scop personal, potrivit sondajului realizat în 2018 de TNS Ilres. Într-o comparație care se face cu Parisul unde aproximativ 68.6% dintre salariați utilizează mijloacele de transport în comun, potrivit Institutului Național de Statistică (Insee).
Cu toate acestea, Luxemburgul este un stat cu o populație de aproximativ 610.000 de locuitori, fiind renumit pentru ambuteiajele sale din centrul capitalei, unde a fost începută construcția unei linii de tramvai în urma cu mai mulți ani, primul tronson fiind dat în folosință la sfârșitul anului 2017, însă lucrările o să mai dureze până o să facă și legătura dintre sudul capitalei și zona de nord unde se află aeroportul. S-a constatat faptul că autobuzul este utilizat în Luxemburg doar pentru 32% din călătoriile spre locul de munca, fiind urmat de călătoriile cu trenul care au un procent de 19%.

Potrivit autorităților, sumele care sunt generate din vânzarea de bilete pentru mijloacele de transport în comun, care în Luxemburg aveau un preț unic de doi euro călătoria, se ridică la 41 milioane de euro pe an. Această sumă nu reprezintă decât un procent de 8% din cele 500 de milioane de euro la care se ridică costurile anuale cu transportul în comun.
Luxemburgul are în vedere și o reorganizare a rețelei de autobuze regionale până în 2021, în ideea de a o face cea mai densă din Europa.


Singura excepție o constituie călătoriile cu trenul la clasa întâi, precum și anumite servicii de autobuz la cerere organizate în serviciul de noapte de către municipalități, care vor fi plătite în continuare.

Autor: Isabela Neagu


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here