Reading Time: 2 minute

În octombrie anul trecut, în urma aniversării a 100 de ani a companiei, KLM Royal Dutch Airlines a dezvăluit un avion futurist în formă de V. Mulți credeau că proiectul nu va vedea niciodată lumina zilei; totuși, primul prototip la scară este acum o realitate și zboară frumos.

Flying-V este dezvoltat de compania aeriană olandeză în parteneriat cu TU Delft (Universitatea de Tehnologie Delft) și este sponsorizat de giganți precum Airbus.

Zbor inaugural

La o bază aeriană germană, inginerii acestor companii au testat modelul la scară, care cântărește 22,5 kilograme, are o lungime de 2,76 metri și o anvergură a aripilor de 3,06 metri. Avionul în formă de V ar putea consuma, de asemenea, cu 20% mai puțin combustibil decât un A350 datorită designului său aerodinamic mai bun.

Primul zbor al acestui prototip a decurs fără probleme. Liderul proiectului, Dr. Roelof Vos, a mărturisit că una dintre îngrijorări a fost că aeronava ar putea întâmpina dificultăți la decolare, deoarece calculele anterioare arătaseră că rotația ar putea fi o problemă.

„Dovada budincii constă în mâncatul ei”, a spus Vos. Și cu ușurare, a descoperit că avionul ar putea porni în faza de decolare la o viteză de 80 km / h.

Puncte de îmbunătățit

Echipa a trebuit să schimbe centrul de greutate al modelului și să pregătească o antenă mai bună pentru telecomandă. Unul dintre punctele de îmbunătățit este, de asemenea, aterizarea, care a fost prea bruscă pentru ceea ce se aștepta inițial.

Datorită formei sale unice în V, aeronava ar putea economisi până la 20% combustibil în comparație cu un Airbus A350 datorită designului său aerodinamic, care este cu 15% mai eficient.

De acum, proiectul se așteaptă să ofere locuri pentru 314 pasageri, cu rezervoarele de combustibil amplasate în aripi. Cu alte cuvinte, acesta ar fi un avion fără fuselaj central.

Va fi capabil să aterizeze pe orice aeroport

În ciuda faptului că nu este la fel de lung ca avioanele bimotor Airbus (65 metri față de 66,89 metri), avionul în formă de V ar avea o anvergură similară, ceea ce i-ar permite, așa cum a explicat KLM într-un comunicat, „să utilizeze infrastructura existentă din aeroporturi”.

Proiectarea avioanelor în formă de tub „a atins un platou în ceea ce privește eficiența energetică”, a spus Vos în prezentarea de anul trecut, de unde noua configurație care permite crearea „sinergiei între fuselaj și aripă”. După cum a explicat dr. Vos, fuselajul contribuie activ la ridicarea avionului și creează o rezistență aerodinamică mai mică.

Următorul pas

Următorul pas pentru acest proiect este ca modelul la scară să fie alimentat cu combustibili mai durabili, cum ar fi hidrogenul lichid.

De asemenea, vor exista teste în aer liber și utilizarea tunelurilor eoliene pentru a proiecta pe deplin un model care poate conduce la o revoluție a aviației.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here