Reading Time: 2 minute

Pregătirile pentru Euro 2020 au intrat pe ultima sută de metri. „Lucrurile au avansat în ultimele două săptămâni şi nu mai sunt niciun fel de dificultăţi în ceea ce priveşte infrastructura de transport. ” susține ministrul interimar  al Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe. Acesta a vorbit sâmbătă seara, la Reghin, despre pregătirile pentru cel mai așteptat eveniment sportiv al anului.

” Priorităţile le-am definit de fiecare dată, la fiecare audiere, pentru mine, în plan personal, este o mare oportunitate să arăt oamenilor care ne sunt planurile, gândurile, proiectele pe care le avem pentru domeniul pe care îl coordonez, de care sunt responsabil. Un mic update aş face vizavi de audierea care s-a făcut acum două săptămâni, în sensul pregătirilor pentru Euro 2020, lucrurile au avansat, nu mai avem niciun fel de dificultăţi în ceea ce priveşte infrastructura de transport, care să asigure, să fluidizeze traficul în perioada Euro 2020 şi, cel mai important lucru, infrastructura sportivă. Am depăşit deja şi cu al doilea stadion, Arcul de Triumf, procentul de 70% din construcţie, iar la stadionul Steaua-Ghencea lucrările sunt avansate, sfârşitul lunii aprilie, pot anunţa încă de pe-acum, va fi momentul în care vom avea chiar gazon. Deci cele două stadioane sunt pregătite, Ministerul Transporturilor – mulţumesc domnului ministru aici de faţă – a deblocat lucrările pentru calea ferată şi, la fel, lucrările la aeroportul Băneasa sunt avansate’, a declarat Ionuţ Stroe, citat de Agerpres.

Photo by Thomas Serer on Unsplash

O delegaţie UEFA a fost la Bucureşti la finalul anului trecut pentru a evalua progresul pregătirilor pentru EURO 2020. La acel moment, proiectul căii ferate București -Otopeni era întârziat din cauza unui scandal legat de exproprierea terenurilor pe care calea le străbătea. 50,5 milioane lei va costa toată investiția proaspăt deblocată de CFR și realizată cu finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Pregătirile pentru Euro 2020 sunt importante pentru că România se află printre cele 12 țări care vor organiza meciuri în cadrul Campionatului European de Fotbal de anul acesta. În țara noastră vor avea loc patru meciuri pe Arena Naţională din Capitală. UEFA a solicitat organizatorilor să pună la dispoziţie alte patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru modernizare sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo.

Lucrările la stadionul Dinamo vor întârzia însă din motive juridice. O nouă arenă ar urma să fie construită pe un alt amplasament decât cel din Şoseaua Ştefan cel Mare. Variante de rezervă sunt arenele din Ploieşti, Giurgiu, Voluntari şi Mogoşoaia.

Cum în Bucureşti se vor juca trei partide din Grupa C şi o optime de finală, în capitală sunt așteptați aproximativ 100.000 de suporteri şi turişti . Deși consultanții din domeniul turismului cred că evenimentul din această vară este o oportunitate pentru capitala noastră de a se dezvolta, autoritățile au reușit să dezamăgească în ultimii doi ani prin întârzierea tuturor investițiilor. În 2004, când Atena a găzduit Olimpiada, capitala Greciei s-a dezvoltat foarte mult. Grecii au construit autostrăzi, și au modernizat serviciul de transport din oraș.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here