Reading Time: 6 minute

Când spun insulă, mă gândesc la ceva exotic, chiar daca destinația este tot în Europa. De data am ales insula Tenerife. Aceasta este una dintre cele mai frumoase insule ale Spaniei, situată în arhipelagul insuleleor Canare.

Tenerife

Am fost de trei ori în Tenerife, prima dată cu avionuul și în următoarele două dați cu vasul de croazieră. Cum sunt întârziată din fire, nu m-am dezmințit nici de data asta. Am ajuns la aeroport pe ultima sută de metrii, nici măcar nu am mai găsit loc pe scaun lângă soțul meu.

Era cursa charter, și nu permitea check-în on line. Avantajul cursele charter este că sunt zboruri directe, chiar și așa până în Tenerife zborul a durat șase ore. Dacă nu ar fi existat acest charter trebuia să iau un zbor cu escală și făceam mai mult de zece ore pe drum. Cum în avion nu mi-a dat loc lângă soțul meu, am nimerit lângă o coafeză din Brașov. Nu vă spun că nu m-am ridicat de ăe scaun, a avut doamna ce să-mi povestească pe tot parcurusul zborului.

Povestea era cam cusută cu ață albă, după cum veți putea deduce și dumneavoastră din cele ce urmează. Doamna avea un client fidel care venea la două săptămâni cu cate o iubită. Pe toate aceste doamne le numea el ” iubita mea specială”. Distinsul domn avea și indicații precioase de dat. Le lasă la salon și îi spunea coafezei să le facă „giugiuc”, așa cum știe numai ea.Am ascultat povestea, din politețe și uite așa au zburat și orele.

Tenerife

Deja ajunsesem înTenerife Sud. Transferul cu grupul de turiști, până la hotel a fost destul de rapid. Aveam un reprezentant local care stătea lângă șofer cu lista de pasageri și ne anunța cum se numește următorul hotel la care se făcea oprirea. Hotelul nostru era pe Costa Adeje, în apropiere de Playa de Las Americas una dintre cele mai animate și renumite plaje din Tenerife. Hotelul se numea Jardin Tropical și chiar așa arata că o gradina tropicala cu multe piscine și mulți palmieri.

Plajă, Tenerife

Ar fi fost una dintre cele mai frumoase vacanțe din viață mea, daca nu era umbrită de o criză lombară. Simțeam că nu mai pot face nicio mișcare din cauza durerii puternice. Mult timp am tot plecat în vacante fară să-mi fac asigurare medicală. Respectam cu sfințenie vorba românului, „cizmarul fară cizme, electricianul fară prize, agentul de asigurări fară asigurare șamd”.

Tenerife, poză dronă

Noroc că de data asta îmi făcusem asigurare medicala de călătorie în străinătate. Cu doar 30 lei m-am asigurat pentru situații de urgentă, cu suma maxim asigurată de 50 mii euro, pentru cheltuieli spitalicești. Am sunat la numărul de urgență afișat pe poliță, iar asigurătorul mi-a spus să merg la cel mai apropiat spital și să-l sun înapoi să îi comunic starea de sănătate.

A deschis un dosar de daună și mi-a dat un număr de înregistrare. Nu a fost cazul să ajung la spital. Hotelul avea serviciu consierge și au chemat doctorul cu care aveau un contract de colaborare. După o scurtă examinare mi-a făcut o injecție intramusculară și mi-a prescris o rețetă. Ulterior am recuperat de la societatea de asigurări banii plătiți doctorului (110 eur) și chiar și contravaloarea medicamentelor. Condiția a fost să pun în dosar chitanțele.

Apus în Tenerife

Prima zi era terminată. Nu mai puteam recupera nimic din ea, deoarece eram imobilizată la pat. Mai aveam încă șase zile de vacanta și trebuia să văd cum ne organizam să vizitam cât mai mult. Sunt genul de om „flămând” care nu se satura cu puțin, trebuie să văd tot, chiar daca fac bășici în talpă! Durerea încă ma ținea în loc, pășeam de parca atunci învățam sămerg prima data! Deja începusem să tai de pe lista multe activități. Vedeam în fata ochilor șezlongul de la piscina, că ultimul refugiu pentru vacanța mea. Trebuia să privesc partea bună, era singura vacantă în care aveam norocul să nu mă mai bronzez că tractoriștii!

Plajă, Tenerife

În următoarele zile ne-am bucurat de atmosfera din stațiune, am mers pe plajă, ne-am făcut declarații de dragoste desenând inimioare pe nisip. De-a lungul coastei sunt mai multe plaje amenajate, unele cu nisip galben, altele cu nisip gri-negru de la rocile vulcanice.

Cele mai renumite sunt: Playa Fanabe, Playa el Medano cunoscută în mod special de iubitorii de kitesurfing. Playa de la Arena cu nisip vulcanic. Playa del Duque. În partea de nord Playa de Las Teresitas cu nisip adus din Sahara. Playa Jardin cu nisip negru.Într-o zi am făcut o excursie de câteva ore cu barca cu motor, pentru a admira delfinii și balenele Pilot, în mediul lor natural, în ocean. În altă zi am fost la pescuit. Am plecat în mare viteză de la mal, iar când am ajuns la locul de pescuit, căpitanul barcii rapide a făcut o oprire bruscă, care a contribuit la starea de rău a pasagerilor. Era un grup de cetățeni germani pusi pe distracție, cu lada de bere lângă ei. După aceasta oprire bruscă, barca a început să se balanseze de credeam că ne vom răsturna.

Tenerife,zona costală

După câteva ore de dat la pește fară succes, am plecat mai aproape de țărm, unde am făcut o oprire pentru înot, atunci au fost momentele de care ne-am bucurat cel mai mult! Ce mi-a mai plăcut în Tenerife au fost restaurantele și terasele în care se canta muzica live! Erau multe formații ce cântau pentru toți iubitorii de muzica, toate genurile posibile. Playa de Las Americas fiind binecunoscuta pentru distracție.Eu nu sunt omul care să cheltuie banii de două ori în aceeași destinație, dar în Tenerife m-am reîntors cu drag și în următoarele doua dăți, când am ajuns cu vasele de croazieră.

Santa Cruz, Tenerife

Cu vasul de croazieră am fost în Tenerife Nord, în capitala insulei Santa Cruz de Tenerife, un oraș foarte frumos, cosmopolit, cu cladiri frumoase dintre care, una iti duce aminte de opera din Sydney.Deoarece în prima vacantă nu am reușit să vedem prea multe, de data aceasta am plecat din port, direct în Puerto de la Cruz la Loro Parque, o gradină zoologica amenajata în perfectă armonie cu natura, plină de vegetație, cu „păduri” de bambus și „râuri” pline cu pesti colorați.

Am admirat spectacolele de dresură ale delfinilor, leilor de mare și ale orcilor. De la spectacolul cu balene am ieșit uzi fleașcă, asta după ce am stat în primul rând, în amfiteatru, și am luat în plin toate valurile făcute intenționat de balene.Pe Playa Jardin ne-am bălăcit cu picioarele în apa oceanului Atlantic și am plecat cu nisipul negru pe talpi și cu adidașii tinandu-i în mâini.Pe Playa Jardin ne-am bălăcit cu picioarele în apa oceanului Atlantic și am plecat cu nisipul negru pe talpi și cu adidașii tinandu-i în mâini.

În croazieră am fost în luna decembrie, iar afară erau peste 20°C. Grade ce ne confirmau că insula își merita denumirea de „Insula primăverii eterne”!

Puerto de la Cruz, Tenerife

Pentru cei care doresc să petreacă o vacantă în Tenerife este bine de știut că pot face diverse activități și pot vizita multe atracții turistice cum ar fi:

Urcarea cu telecabina pe muntele Teide, cel mai înalt munte vulcanic al Spaniei, consemnat în patrimoniul UNESCO.Noi am închiriat o mașină și am condus până acolo prin multe localități micuțe și pe drumuri întortocheate, unde trebuia să te folosești de oglinzile montate special la marginea drumului, pentru a-l vedea pe cel care vine din fată.Drumul prin parcul national Teide m-a făcut să mă simt că pe LUNA, pământul cărămiziu, roșiatic, și toate combinațiile de nuanțe de roșu cu negru iți dădeau o stare de uimire și admirație continuă. Cred că am făcut nenumărate opriri din loc în loc, ca atunci când am ajuns la telecabină să ne dam seama că nu ne mai încadram în timp pentru a urca la 3555m, deoarece riscam să plece vaporul fară noi.

În Tenerife mai poți vizita: castelul San Miguel în apropierea stațiunii Los Cristianos.Poti face o excursie la fabrica de perle. Pe străzi erau tot felul de broșuri în care erau menționate stațiile de plecare către fabrica de perle, transportul fiind gratuit până acolo. Satul Masca fiind de asemenea o atracție a insulei, prin poveștile despre refugiul piraților.

O altă excursie interesantă ce o puteai rezerva de la orice ghișeu turistic, este excursia de o zi în insula La Gomera, cu transfer cu ferryboat-ul, masa de prânz și tur de insula inclus, pentru aprox 80-90 euro.Pentru iubitorii de adrenalină, coastele insulei oferă posibilitatea de a practica tot felul de sporturi nautice.

Siam Park, Tenerife, sursă foto: www.civitatis.com

În parcul acvatic Siam Park poți experimenta alunecatul pe tobogan, din Tower of Power, de la o înălțime de 28m, prin cădere pe verticală poți atinge o viteza de până la 80km/h și terminând alunecarea prin burlanul ce trece printr-un acvariu plin de rechini.Stăncile Los Gigantes  și copacii de eucalipt, orașul Garachico distrus de lava vulcanului (reconstruit) și Icod de Los Vinos cu arborele dragon ce are peste 1000 de ani, atracții ce le puteți vizita la rand în aceeași zi într-un tur de insulă.

Piscinele naturale cu apă de mare de la Bajamar, Charco de la Arana, Charco de la Laja create de lava vulcanica sunt atracțiile insulei ce nu pot fi ocolite. Tenerife va rămâne întotdeauna în inima mea ca una dintre cele mai frumoase insule, locul în care voi reveni de fiecare data cu plăcere!

Autor: Mariana Mardare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here