Reading Time: < 1 minut

Feriboturile cu emisii zero ar funcționa cam ca un lift, a declarat pentru CNN Erik Dyrkoren, CEO Zeabuz – compania din spatele lor.

Pasagerii de ambele părți ale unui canal ar putea apăsa un buton pentru a apela feribotul, apoi pot face o călătorie de 60 de secunde peste canal, o călătorie care ar dura 15 minute pe jos. Camerele și senzorii ar scana apa pentru a găsi potențiale obstacole, iar un sistem de navigație precum cele utilizate în submarine și avioane ar ajuta navele să-și găsească drumul.

Dyrkoren a declarat pentru CNN că prevede ca serviciul de feribot să fie gratuit și să funcționeze ca un serviciu public, sub ochiul atent al birourilor centrale de operațiuni.

Zeabus lucrează la dezvoltarea feriboturilor cu conducere automată în Trondheim, din centrul Norvegiei.

Companiile din Finlanda, Franța și Olanda testează, de asemenea, feriboturi care funcționează automat, dar Norvegia a fost deja un pionier în transportul cu feribotul. A lansat primul feribot electric din lume pentru pasageri și mașini în 2015.

Efortul de a îmbunătăți sistemele de feriboturi vine întrucât un număr din ce în ce mai mare de orașe caută să își folosească mai bine căile navigabile pentru transportul public. Bangkok adaugă 5.000 de taxiuri pe apă, Uber lansează taxiuri cu barca pentru a tranzita râul Tamisa din Londra, iar New York City își extinde sistemul de feriboturi pentru a include fiecare dintre cele cinci cartiere ale sale.

Istanbulul înregistrează deja peste 100 de milioane de pasageri pe feribot în fiecare an, Hong Kong aproximativ 46 de milioane, Seattle – orașul din SUA cu cel mai înalt nivel de utilizare a feriboturilor – aproape 24 de milioane de pasageri pe an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here